Delorean viktig partner i lanseringen av Pressbyrån och 7-Elevens lojalitetskoncept

Tidigare i år lanserades Pressbyrån Kompis, nu är det dags för 7-Elevens Corner Club som möter kunderna från och med september.

Reitan Convenience i Sverige (RCS) och Delorean har ett långt och nära samarbete bakom sig. Ett samarbete som bland annat mynnat ut i nya digitala kundkanaler i form av mobilappar för Pressbyrån och 7-Eleven. Apparna har från start varit en viktig komponent i att skapa lojalitet och förlänga det fysiska kundbesöket i butikerna till en digital kundresa.

Nu tar man nästa steg och lanserar kundklubbarna Pressbyrån Kompis och 7-Elevens The Corner Club där djupgående kundinsikter designat koncepten, som nu alltså realiseras och teamet från Delorean som jobbar på plats hos RCS har haft en betydande roll i utvecklingen av kundklubbarna.

Pressbyrån Kompis och 7-Elevens Corner Club blir viktiga kanaler för erbjudanden och förmåner gentemot medlemmarna i kundklubbarna. Dessutom möjliggör plattformarna framtida personaliserade upplevelser.

Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience i Sverige säger:

-Lanseringen av Pressbyrån Kompis och 7-Elevens Corner Club är en viktig milstolpe i vår strategi att bygga ännu starkare kundrelationer. Vi är mycket glada över det nära och värdefulla samarbete vi har med Delorean och deras expertis och engagemang har varit avgörande för att realisera kundklubbarna.

Isabel Johannesson, projektledare på Delorean:

-Det här projektet är kanske det roligaste vi gjort. Att få jobba ut lojalitetskonceptet i praktiken med vårt team inom UX, design och utveckling och att bygga en hållbar teknik för det är något vi är mycket stolta över. Vi ser fram emot att få fortsätta ta Kompis och The Corner Club till next level.

Hör gärna av dig med frågor